« Alle Arrangementer

Hvordan bør TV 2 Play være i fremtiden? Kom og se studentens forslag!

13. juni 2022 kl 16:00 - 17:30

Skjermbilde 2022 04 28 kl. 10.26.09

Studenter ved UiB har analysert folks TV-vaner og laget Virutal Reality-prototyper på mulige TV-løsninger for fremtiden. Kom og hør mer om dette!

På dette arrangementet kommer du til å se seks rapporter om mediebruk og medievaner, samt seks Virtual Reality- prototyper på fremtidige løsninger fra bachelorstudenter i medie- og interaksjonsdesign på Universitetet i Bergen (UiB). I emnet MIX202 Design for mediebruk samarbeider studentene med en bedrift, i år har samarbeidet vært med TV 2 Play.

Studentene har holdt på med en kreativ designspekulasjon om hvordan strømmetjenester kan bli i fremtiden, og hvilken rolle AI kan ha i dette. De har m.a.o utviklet interaktive virtuelle miljø for nyheter og underholdning, bebodd av virtuelle agenter med kunstig intelligens som man kan snakke med, som et middel for å spekulere og utforske forhold mellom mennesker, virtuelle miljø, og AI. Klikk på lenken og les vår fyldige artikkel om undervisningen på VR-modulen.

Kursleder for modul 1 var PhD Fredrik Jensen og PhD Oda Elise Nordberg var medlærer. Kursleder for modul 2 var PhD Joakim Vindenes. Abel van Beek var undervisningsmedarbeider på begge modulene.

Tidsskjema

Arrangementet finner sted mandag 13. juni kl. 16:00 til 17:30 i UiB sine lokaler i MCB.

16:00 - 16:05 Introduksjon til arrangementet

Hver gruppe har 7 min. til å presentere rapport og prototypen. 3. min er satt av til tilbakemelding, spørsmål og bytte av gruppe.

16:05 - 16:15 Gruppe 1:
Emily Wei Stokke Dishington, Thea Torgrimsen Svinø, Amanda Jørgensen Værøy, Emilie Engberg Andersen, Markus Jin Hovland

16:15 - 16:25 Gruppe 2:
Hans Christian Haakonsen, Helena Graver Arvidsson, Mari Elise Bøe, Martin Lund, Mohamedamin Ayanle Godor

16:25 - 16:35 Gruppe 3:
Adrian Reksten Ringdal, Kaja Qvigstad Eek, Irene Ulveseth, Precilia Isaksen, Hedvig Bache Hungnes

16:35 - 16:45 Gruppe 4:
Marie Moksheim, Julia Dietze Paulsen, Amalie Kjersem, Johanna Utle, Emma Husa

16:45 - 16:55 Gruppe 5:
Håkon Lystad, Iselin Ågotnes Steffensen, Lukas William Larsen, Maja Sandvik, Sara Tumey Celik Nystad

16:55 - 17:05 Gruppe 6:
Alrik Strandnæs Olsen, Sara Rachel Johnsen, Marte Hestetun Svinø, Anna Solvoll Saugestad, Mathilde Solbakken Stenberg

17:05 - 17:30 Mingling

IMG 5841 1
Visuell brainstorming med penn og papir er en god metode også for de nyeste av de nye medieteknologiene. Kim Baumann Larsen og faglærer Joakim Vindenes sitter i hjørnet og følger med. Foto: Mathilde Solbakken Stenberg.

Dato:
13. juni 2022