« Alle Arrangementer

Prototyper for Rogaland i Miniatyr

8. mars kl 11:30 - 14:15

Fokus på Rogaland i Miniatyr

Rogaland i Miniatyr er et prosjekt i utvikling der målsettingen er å lære Rogalendingene mer om sitt eget fylke. Dette skal skje gjennom miniatyrmodeller fra steder med spesiell betydning for de ulike Rogalandskommunene. Gründeren bak prosjektet er Jorunn Hodne og hun har denne vinteren invitert mediestudenter ved Universitetet i Stavanger til å bidra med kreative impulser til hvilke historier som kan fortelles og oppleves når en oppsøker en av miniatyrmodellene. Modellen de har jobbet med er Skudeneshavn, stedets egenart og historie.

Prototypene er ment for mobilbruk eller lesebrett. Studentene har selvsagt ikke programmert en fult funksjonell løsning, men har laget konsepter for innhold og løsninger som ulike målgrupper trolig vil like. Det gjelder å overbevise Rogaland i Miniatyr eller andre aktører om å investere i løsningene.

Program

Arrangementet finner sted i på Campus på UiS i Elise og Axel Lunds- Hus, RomH-317 . Hver gruppe får 5 minutter til å pitche sitt prosjekt, og får deretter en faglig tilbakemelding fra ekspertpanelet. På slutten av dagen blir det også spandert lunsj på TekLabs bekostning.

11.30 - 11.40. Introduksjon ved kursleder Margareth Pollestad.

11.40 - 12.00. MINIQUEST ved Hilde Olaussen, Sofie Nervik Grønås, Elin Ødegård, Johannes Helland Hansen

12.00 - 12.20. MINIATYRMYSTERIER ved Marit Helland Løklingholm,  Jacob Hovland Wadel,  Tjalfe Ellegaard Oure,   Audun Falch Fossheim

12.20 - 12.40. SITIZENS ved Joacim Midtbø Viland, Johanna Sæle Instebø,  Florian Werner,  Thea Malene Barø,  Jacob Bowits Jensen

12.40 - 13.00. SEILA ved Siri Storesund Hansson, Lene Spjell Borchgrevik, Iver Schøyen Løkken, Anna Rosè Walderhaug,  Einar Steensnes Engedal

13.00 - 13.10. Avsluttende kommentarer fra Jorunn Hodne/Rogaland i Miniatyr.

Ca. 13.15 - 14.15 Lunch til alle på TekLabs bekostning.

Ekspertpanel

Med oss på StudentPresentasjonen har vi et ekspertpanel som hører på presentasjonene og gir tilbakemeldinger til studentene. Vi er veldig glade for at de har tid til å være med oss!

• Hilde Garlid, kommunikasjonsmedarbeider i Validé og Innovasjonspark Stavanger.
  • Jon Trygve Kjerstad, forretningsutvikler i Validè
  • Kristina Thomsen, prosjektleder i Ungt Entreprenørskap Rogaland.
  • Jorunn Hodne, Rogaland i Miniatyr.

Dato:
8. mars

Institutt for medie- og samfunnsfag
Elise Ottesen-Jensens hus
Universitetet i Stavanger,