Referanser
Dewey, John (1994). The Moral Writings of John Dewey. Collection edited by James Gouinlock. Amherst: Prometheus Books.
Fagerjord, Anders (2012). «Design som medievitenskapelig metode». Norsk medietidsskrift, nr. 3/3012. 198-215.
Fagerjord, Anders (2015). Humanist Evaluation Methods in Locative Media Design. The Journal of Media Innovations, 2(1). 107-22.
Gynnild, Astrid (2014). Journalism innovation leads to innovation journalism: The impact of computational exploration on changing mindsets. Journalism 15(6). 713-730.
Hoem, Jon (2009). Personal Publishing Environments. Institutt for kunst- og medievitenskap, Norges Tekniske Naturvitenskapelige Universitet (NTNU), Trondheim. Ph. d.
Kotsemir, M., Abronskin, A. & Meissner, D. (2013). Innovation Concepts and Typology – an Evolutionary Discussion. Working Papers in Science, Technology and Innovation. Moscow. National Research University Higher School of Economics.
Law, John & Michael Callon, (1992). “The life and death of an Aircraft: A Network analysis”, in Bijker, Wiebe and John Law (eds): Shaping Technology/building society. Studies in Sociotechnical change. Cambridge, Mass, MIT press.
Liestøl, Gunnar (2009). Situated Simulations: A Prototyped Augmented Reality Genre for Learning on the iPhone. International Journal of Interactive Mobile Technologies 3(2009) Special Issue IMCL2009.
Løvlie, Anders Sundnes (2011). Textopia. Experiments with Locative Literature. Institutt for medier og kommunikasjon (IMK). University of Oslo. Ph.d..
Morlandstø, Lisbeth og Arne Krumsvik (red.) (2013). Innovasjon og verdiskaping i lokale medier. Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Morlandstø, Lisbeth og Arne Krumsvik (2013). Hva påvirker innovasjon og verdiskaping i lokale medier? i Morlandstø, L. og A. Krumsvik (red). Innovasjon og verdiskaping i lokale medier. Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Nyre, Lars (2007): “Minimum Journalism. Experimental procedures for democratic participation in sound media”. Journalism Studies (8)3. 397-413.
Nyre, Lars; Solveig Bjørnestad; Bjørnar Tessem, Kjetil Vaage Øie (2012). ”Locative journalism: Designing a location-dependent news medium for smartphones”, Convergence 18(3). 297-314.
Nyre, Lars (2014a): “Media design method. Combining media studies with design science to make new media”. Inaugural issue of Journal of Media Innovations. Vol 1(1).
Nyre, Lars (2014b). ”Amplifon. På sporet av et mer intelligent radiomedium”. Nordicom-Information. 36(4). 92-96.
Ruud, Geir Terje (2014). Journalistiske entreprenører. Medienes krise – din mulighet. Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Senter for tverrfaglig medieforsking (2015). «24 mill til STM-forskere», 24. mai 2015. Sjå: https://blogg.hioa.no/stm/2015/05/24/24-mill-til-stm-forskere/.
Stilgoe, Jack, Richard Owen & Phil Macnaghten (2013). Developing a framework for responsible innovation. Research Policy 42. 1568-1580.
Sved, Børge (2015). 40 forskningsmillioner til Adresseavisen og NTNU, Adresseavisen 1. februar 2005, sjå: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article10600133.ece.
Sørensen, Knut (2010). “Det norske samfunn – et innovasjonssystem?” i Frønes, I. og L. Kjølsrød (red.). Det norske samfunn. 6. utgave. Oslo. Gyldendal Akademisk.
Tessem, B., B. Johansen, C. Veres (2013). Mobile Location-Driven Associative Search in DBpedia with Tag Clouds. CEUR Workshop Proceedings 2013, Volum 1026. 6-10.
Tessem, Bjørnar; Nyre, Lars (2012): ”Lokaljournalistikk for mobilen”, i M. Eide, L.O. Larsen og H. Sjøvaag (eds) (2012). Nytt på nett og brett. Journalistikk i forandring. Universitetsforlaget. 127-153.
Vaagan, Robert og Jens Barland (red) (2015): Entreprenørskap og ledelse i media. Oslo. Cappelen Damm Akademisk.
Winston, Brian (1998). “Introduction: A Storm From Paradise Technological Innovation, Diffusion and Suppression”, in Winston, B. (1998). Media Technology and Society. A History From the Telegraph to the Internet. London. Routledge.
Øie, Kjetil Vaage. (2013). Location Sensitivity in Locative Journalism: An Empirical Study of Experiences while Producing Locative Journalism, Continuum 27 (4). 558-571.
Øie, K. V. (2015). News Narratives in Locative Journalism. Forthcoming in Journal of Media Practice.
Aam, Pål. (2010). «TV-reportasjen 2.0. Ny teknologi – styrking av samfunnsoppdraget for TV- og videojournalistar», i J. Roppen and S. Allern (eds.), Journalistikkens samfunnsoppdrag. Kristiansand. IJ-forlaget.
Aam, Pål (2013). Fjernsynsforskaren – frå kritikar til innovatør. Som døme: mediedesign av interaktiv journalistikk med levande bilde. Institutt for kunst- og medievitenskap, Norges Tekniske Naturvitenskapelige Universitet (NTNU), Trondheim. Ph. d.