Flabber - where your next adventure awaits

Med Flabber blir hver tur til en overraskelse. Flabber planlegger og bestiller den beste blåturen for deg eller vennene dine. Len deg tilbake og la deg overraske.
Publisert: 18. desember 2023

Flabber er en revolusjonerende app som skreddersyr turer spesielt for deg ved hjelp av kunstig intelligens. Appen ordner alt fra flyreiser til hotellopphold og bordreservasjoner uten at du trenger å bekymre deg for det. Selv hvis deler av reisen blir kansellert, sørger Flabber for at du får en alternativ reiserute.

Prototypen ble utviklet av masterstudentene Marthe Bøhmer, Andrea Grøndal, Helena Graver og Mari Bøe som en del av faget MIX301 innen Medie- og Interaksjonsdesign ved Universitetet i Bergen. Appen ble presentert på Studentdemodagen i november 2023.

En personlig reiserute basert på noen få referansepunkter

Før bruk må du opprette en konto og oppgi navn, alder og telefonnummer. Stedstjenester og varsler kan tilpasses etter ønske. Flabber ber om antall reisende, dato, budsjett og preferanser for å skape en personlig tur for deg. Det er spørsmål om interesser, klimaønsker og hvilken del av verden man vil besøke. Du kan også legge inn dine ønsker i et tekstfelt for å gi AIen noe å jobbe med. Appen tillater til og med at du blir invitert av venner til en tilpasset, men hemmelig tur.

Når du er ferdig og har sjekket oppsummeringen, må du gi Flabber tillatelse til å bestille reisen på dine vegne. Du får ikke vite hva du har kjøpt før du begynner reisen. Flabber hjelper deg likevel med å bestille transport til flyplassen før avreise. Hvis du ikke ønsker å vente, kan du få hint om destinasjonen, ellers blir den avslørt dagen før avreise. Via GPS oppdager Flabber når du har ankommet flyplassen og viser deg din flybillett. Flabber er spenning laget av AI.

Oppdag alle funksjoner i prototypen her

Publisert: 18. desember 2023