Forumfest - Manifestér din indre politiker

I samarbeid med Manifest har Emilia Weisser Eide, Benjamin Voll Laate, Fathia Isse Mahamud, Vilde Marie Myrseth og Eirik Pagani Vavik utviklet en prototype for politisk interesserte i kurset MIX100 ved Universitetet i Bergen.
Publisert: 15. desember 2022

Om prosjektet

Denne høsten har Emilia Weisser Eide, Benjamin Voll Laate, Fathia Isse Mahamud, Vilde Marie Myrseth og Eirik Pagani Vavik som er studenter på kurset MIX100, har laget prototypen Forumfest. Dette prosjektet har vært i samarbeid med Manifest i Oslo om å lage scenarier for en ny mediesatsning der de skal bli en digital medieplattform til venstre for midten i norsk politikk.

Studentene har derfor fått i oppgave å lage løsninger for sosiale medier som skal få unge til å være mer aktiv i politiske diskusjoner. Denne gruppen presenterer nå sin løsning: Forumfest!

Ta del i debatten

I Forumfest får brukeren mulighet til å ta del i debatten på en annen måte enn engasjement i kommentarfelt på Facebook, Twitter og Instagram. Brukeren får tilgang til en et forum som blir din egne politiske plattform for innhold, der du kan publisere, like, dislike og kommentere andre poster.

La gamification i kombinasjon med personalisering motivere brukerne

Forum fest sikter mot å vekke interesse ved å gi belønninger basert påengasjementet til brukerne, og deres bidrag i "forumsmiljøet". Personalisering og gamification kan ikke bare motivere, men også øke engasjement fordi det spiller på hjernens nerveimpulser og båre naturlige instinkter: konkurranse, utforsking og nysgjerrighet. Brukere får personalisere sin egen avatar i forumet, og gi den en politisk identitet!

Bedre debattklima

Forumfest inkluderer en rekke smarte løsninger som skal kjempe fake news, og spille opp under saklig debatt. Et av forslagene som bekjemper fake news og feilinformasjon, er deres "State your source"-funksjon som gjør det mulig å legge inn kilder til påstander.

Målet er debattklimaet skal være saklig og at Forumfest er et trygt sted å dele sine meninger.

Test prototypen!

Test prototypen Forumfest i Figma HER, eller lest mer om de andre prototypene fra MIX100 HER!

Publisert: 15. desember 2022