Snuttit. Klipp og del fra podkasten!

I samarbeid med Tankesmia Manifest har Silje Garmannslund Eide, Johanne Myrvang Gulbraar, Lea Låstad, Eirik Mundal og Henriette Røed utviklet en prototype for Manifest i kurset MIX100 ved Universitetet i Bergen.
Publisert: 15. desember 2022

Om prosjektet

Denne høsten har Silje Garmannslund Eide, Johanne Myrvang Gulbraar, Lea Låstad, Eirik Mundal og Henriette Røed som er studenter på kurset MIX100, har laget prototypen Snuttit. Dette prosjektet har vært i samarbeid med Manifest i Oslo om å lage scenarier for en ny mediesatsning der de skal bli en digital medieplattform til venstre for midten i norsk politikk.

Studentene har derfor fått i oppgave å lage løsninger for sosiale medier som skal få unge til å være mer aktiv i politiske diskusjoner. Denne gruppen presenterer nå sin løsning: Snuttit!

Snuttit. Klipp og del fra podkasten

Et klippeverktøy for å dele utdrag fra podkaster. Brukeren kan klippe ut korte utdrag fra podkasten og dele på sosiale medier. Brukeren vil dermed kunne invitere venner til å lytte til hele podkasten også!

Tilgjengelig innhold

Snuttit skal gjøre det lettere å dele innhold uten at mottakerne må høre gjennom en hel podkast selv, eller spole frem og tilbake. I tillegg kan brukeren klippe ut til eget bruk ved å trykke på hjerte-ikonet, som vil lagre brukerens favoritt-deler av en podcast.

Test prototypen!

Test prototypen Snuttit i Figma HER, eller lest mer om de andre prototypene fra MIX100 HER!

Publisert: 15. desember 2022