Manifest Forum - Manifestér din mening

I samarbeid med Tankesmia Manifest har Ole Sander Borgenhaug Brudvik, Hallvard Lygre Hetlelid, Arne Bjelde Hustveit, Stine Nikolaisen Knutsen og Vilde Karine Haug Kåsene utviklet en prototype for Manifest Media i kurset MIX100 ved Universitetet i Bergen. Sjekk den ut!
Publisert: 15. desember 2022

Studentene Ole Sander Borgenhaug Brudvik, Hallvard Lygre Hetlelid, Arne Bjelde Hustveit, Stine Nikolaisen Knutsen og Vilde Karine Haug Kåsene har dette semesteret laget prototypen Manifest Forum som en del av kurset MIX100 i samarbeid med Tankesmia Manifest i Oslo. Tankesmia Manifest går i gang med en ny mediesatsing kalt Manifest Media som skal bli en digital medieplattform til venstre for midten i norsk politikk.

Denne høsten fikk de i oppgave å designe løsninger for sosiale medier som skal oppfordre unge voksne til å være med aktiv i politiske diskusjoner. Prototypen Manifest Forum er løsningen til denne gruppen!

Leserinnlegg

På Manifest Forum kan man høre på podcaster om forskjellige saker eller lese aktuelle nyhetsartikler. Videre kan brukerne legge ut leserinnlegg på forumet for å delta i de politiske diskusjonene. For å sikre at leserinnleggene blir strukturert og skikkelig må brukerne følge en mal. Deretter må de sende innleggene inn til godkjenning i redaksjonen før de blir publisert.

Brukerne kan skrive leserinnlegg på Manifester Forum. Bilde fra prototypen.

Skriveføre unge voksne

På “mine utkast” får brukerne en oversikt over leserinnleggene deres og hvor langt de er kommet i prosessen av å bli publisert; innsendt, venter på moderators godkjenning, og til slutt publisert! Videre kan brukere få økt status på Manifest Forum, og kan bli frivillige bidragsytere som også vurderer innlegg før publisering. Studentene mener at dette vil skape en økende gruppe av skriveføre unge voksne.

Oversikt over leserinnleggene som venter på godkjenning. Bilde fra prototypen.

Sjekk ut prototypen!

Test prototypen Manifest Forum HER, eller sjekk ut de andre prototypene fra MIX100 HER!

Publisert: 15. desember 2022